dimarts, 18 de desembre del 2012

Batlle Garden SM


Batlle Centre de jardineria és un centre modern de jardineria dirigit per una històrica familia de jardiners i viveristes amb més de 125 anys de recorregut.

El Centre de jardineria real està sobre l'antic viver central de l'empresa. Compta amb 4000 m2 d'instal•lacions, 1000 m2 de pàrking i 2500 m2 de viver. La ubicació permet arribar en poc temps des de qualsevol punt del Maresme o del Barcelonès. Està Un 1 Km de la sortida d'autopista de Vilassar de Dalt i uns 750 metres de la Nacional II.

L'objectiu i il·lusió és que els Clients, surtin satisfets i de mica en mica coneguin el món de la jardineria i que per ells sigui més una afició que una obligació. El personal, està preparat per resoldre els dubtes i aconsellar-vos el millor possible en cada situació.



Plantejament:

Creiem que en aquests temps és imprescindible estar a la xarxa i un dels elements més potents de la xarxa són les xarxes socials. És imprescindible estar present a les xarxes socials quan som una petita empresa de nivell comarcal amb poc renom. Tenim grans empreses que operen en el nostre sector els quals es poden permetre fortes campanyes de publicitat, altres competidors tenen nivells de tamany i coneixement per part dels clients molt similar a la nostre per tant tractarem de destacar per sobre d’ells.

En ells darrers anys la nostre estratègia de marketing i comunicació es basava pràcticament en el boca-orella que creaven els nostres clients compaginat amb petites campanyes comarcals d’anuncis a algunes revistes i juntament amb la forta fidelització que adoptaven els clients em pogut anar tirant endavant aquest negoci familiar. Actualment la nostre estratègia de marketing i comunicació està canviant, ara optem per campanyes amb major arribada a la població i degut a que no tenim elevats recursos per a la promoció, les xarxes socials han sofert aquesta mancança que comunicació que des de els inicis habiem tingut. 

Estratègia:


Busquem que des de les xarxes socials, puguem donar més potencia i viralitat al negoci. Amb aquestes eines i mètodes intentarem aconseguir que l’empresa estigui a la xarxa, tingui una part 2.0, on es doni a conèixer de manera no física i des de qualsevol lloc de manera exponencial.


Si l’empresa es dóna a conèixer d’aquesta manera, serà un important augment de ventes ja que el benefici que en traiem són nous clients i fidelitzar els actuals a un preu que ens pot ser molt econòmic i del qual tindrem molta utilitat.

Hem de treballar per tenir un bon posicionament, ja sigui a través de la publicitat offline, per exemple amb cartells al local, publicitat als diaris i revistes comarcals, amb el boca-orella, i després de manera online, amb anuncis a portals d’empreses dedicades i genèriques, fent newsletter per als proveïdors i clients donant a conèixer les xarxes socials on ens trobem.

Target i engagement:

El nostre target engloba un sector concret de la població que seria des dels 16 anys fins als 50. Fem aquest interval perquè creiem que al ser noves tecnologies seran les persones que més utilitzaran.


1r nivell: La visibilitat. A partir de la web que ja tenen, utilitzar totes les eines de Social Media com Facebook, Twitter, bloc i Flickr. Així guanyarem que la gent ens pugui veure.
2n nivell: Omplirem de contingut dinàmic per a crear tràfic i que la gent s’interessi en comentar, mirar i veure les actualitzacions. Tenir veu a internet.
3r nivell: Un cop la gent parli de nosaltres o a nosaltres, els hi hem de donar la part humana per a que vegin que ens interessem i els atenem.
4t nivell: Buscar els clients potencials per a que ens puguin ajudar a promocionar-nos més, a canvi d’algun tipus de recompensa. Així farem que la gent ens vulgui comprar, crear aquesta necessitat  de adquisició o visita al local, gràcies a la recomanació de altres persones.
5è nivell: Si tot el que hem fet anteriorment ha sortit bé, ja no queda res nou  a fer, ara hem de saber mantenir totes les xarxes, crear contingut de manera periòdica i constant i de qualitat, que els clients tinguin que anar mirant per actualitzar-se de les últimes noticies.
6è nivell: Ara ens faltaria millorar cada cop més per arribar a ser els líders del sector a nivell comarcal.

KPI's:

Hem pensat que seria adient, utilitzant com a justificant el regalar un petit val, o per rebre ofertes, el fer un breu qüestionari per poder tenir dades i informació dels clients.
Un cop això ja tindrem una amplia base de dades amb e-mails de clients que ens servirà per poder fer e-mail màrqueting i promocionar la nostra empresa a la xarxa.
Amb tot això també podrem millorar l’estratègia de Social Media per a que sigui el més útil i ajustada possible a la realitat.

Xarxes aplicades:


Facebook:  Farem el Facebook de l’empresa, en el qual publicarem mínim un cop per setmana, amb una imatge, sigui del local o de nous productes,  de consell per estacions de l’any, cursos que realitzen...

Twitter: Eina per a redireccionament al bloc, web, Facebook i Flickr. Cada tres dies farem una publicació per a promocionar alguna de les eines esmentades.

Bloc: Utilitzarem el bloc com a principal eina per a promocionar-nos i donar-nos a conèixer. Cada mes farem una publicació, més extensa que la del Facebook, on farem un resum del mes, en quant als productes, novetats, cursos i consells per part del director i noves tendències.

Flickr: Penjarem fotos dels cursos realitzats, de com es veu actualment l’empresa, ja que tenim l’oportunitat de tenir bon material fotogràfic, al ser un garden tindrem gran varietat de plantes i productes de decoració per a posar en Flickr. Ara per exemple amb el Nadal podríem posar fotos relacionades.



Persona encarregada:

La persona encarregada de portar les xarxes socials serà una persona interna, algú que porti molts anys treballant a l’empresa i conegui amb profunditat per a poder resoldre qualsevol dubte extern sense necessitat de recórrer al director. En el cas que fos necessari parlar amb un altre departament, tingues el coneixement de a qui i com es pot comunicar amb la persona encarregada.

Hem pensat que el perfil idoni per a dur-ho a terme seria una treballadora actual del centre, que porta ja sis anys treballant a l’empresa, es una treballadora jove i dinàmica i amb bona capacitat per a comunicar-se amb la gent, ja que també té experiència d’haver treballat sempre de cara al públic. Té un bon coneixement de les eines que hem exposat anteriorment i sabria gestionar-les de manera eficient i correcte. Ha assistit a un parell de cursets de Social Media.

D’aquesta manera l’empresa pot estalviar-se el cost d’una persona externa i donar-li més tasques a una persona que ja te contractada.

Conclusions:

1.       Necessitem estar a la xarxa: Qualsevol negoci que no es trobi actualment a la xarxa tindrà una dificultat afegida per créixer.
2.       Les Xarxes socials ens brinden una oportunitat de promoció gratuïta o a preus molt assequibles. Moltes petites i mitjanes empreses han trobat amb les Xarxes socials la possibilitat de promoció que no tenien abans.
3.       Els petits marges amb els que treballen moltes empreses no els permet la contractació d’un CM, és per això que moltes empreses opten per reciclar algun treballador atorgant-li tasques extres.


Àngel Ferrerras i David Garcia

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada