dimarts, 18 de desembre del 2012

DECATHLON: Estratègies i objectius



Després d’avaluar la presència de Decathlon a la xarxa, hem concebut que hi havia mancances en el seu funcionament i també existien algunes oportunitats, que a la vegada eren desavantatges respecte de la competència.

Hem elaborat dues estratègies, a  la vegada diferents entre elles. La primera és una re-estructuració a les xarxes socials i la segona, es tracta d’una idea que està en la seva fase inicial, i es basaria en la creació d’una nova xarxa social que s’anomenaria “Sporthlon”.



ESTRATÈGIA 1: RE-ESTRUCTURACIÓ DE DECATHLON @ LA XARXA

Com vam comentar a l’altre post, Decathlon és present a diferents xarxes socials, però no en tots els seus nivells. Aquests nivells són geogràfics, i es divideixen en Decathlon Espanya, Decathlon (Botiga), Decathlon (secció botiga).

Però hem analitzat el funcionament i hem vist que la informació no arriba a un públic objectiu i potencial (a nivell geogràfic) perquè no es filtra correctament. 
La nostra proposta és incloure un nou rang a la xarxa, que permeti filtrar correctament la informació i faci que aquesta arribi a un públic geogràficament objectiu. Per tant, creiem que la estructura hauria de ser la següent:
  • Decathlon Espanya: Política comercial + Filtrar info Decathlon Regions + Interacció fans.
  • Decathlon Regió: Filtrar info Decathlon Botigues de la seva regió + Interacció fans
  • Decathlon Botiga: Info botigues + Filtrar info Decathlon seccions botiga + Interacció fans.
  • Decathlon Secció Botiga: Novetats de la secció/esport + Interacció fans.

Objectius de la estratègia:
- Aconseguir avantatge competitiu respecte els competidors: Quantitatiu i qualitatiu. 
- Potenciar el valor de la marca pels clients i fans: Fer una bona interacció amb el client perquè es fidelitzi amb nosaltres.
- Potenciar les vendes: com a fase final del nostre objectiu.


ESTRATÈGIA 2: SPORTHLON.ES

Tot i que és una idea que es troba en la seva fase inicial, amb la creació de la xarxa social de rang temàtic “Sporthlon.es” volem posar-nos al nivell de la competència, tant a nivell de marques (Nike, Adidas, Asics) com a nivell de magatzems esportius (Décimas, Intersport).

Aquesta xarxa social, permetrà el registre de esportistes amateur i també de clubs. Amb això es vol facilitar la interacció entre ells (sobretot per proximitat geogràfica), la creació de torneigs, de formacions, de curses, etc.  Els principals esports que es podran practicar seran: Futbol, Bàsquet, Pàdel i Running.

Objectius de la estratègia:

- Posar-nos a nivell dels competidors
- Potenciar el valor de la marca que tenen els fans i clients.
- Potenciar relació: club-esportista, esportista-esportista, club-club.
- Fomentar l'esport en comunitat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada