dijous, 20 de desembre de 2012

Centre SPAL Part II

Primera fase: plantejament


Per què?

Ens trobem immersos en l’era digital on els usuaris han canviat els seus canals comunicatius i informatius. La xarxa esdevé el lloc d’interacció entre aquests i és per aquest motiu que les empreses han de ser-hi presents. 

Estem en ple procés de canvi i les empreses no poden continuar utilitzant els seus models de comunicació tradicionals. Els consumidors estan connectats 24x7 i les empreses es troben davant la obligació de també estar-hi. Escoltar les converses que s’originen al voltant del nostre producte i/o servei. D’aquesta manera podem obtenir informació molt valuosa sobre les seves necessitats, prioritats i preferències. Al mateix temps que fer branding i humanitzar la marca interactuant de tu a tu i en primera persona amb els usuaris. 

Alhora que ens permetrà posicionar-nos de forma natural, disminuint així la nostra dependència amb els cercadors per guanyar noves fonts de tràfic cap al nostre website.

Segona fase: L'estratègia


Què?

Per tal de definir de manera el més realista possible les línies mestres del nostre projecte i al cap i a la fi definir cap a on anem i què esperem aconseguir, hem de tenir en compte que els objectius que plantegem, han de ser qualitatius i a la vegada quantificables, així com assolibles i sobre tot mesurables.


Tenint present això, ens proposem els següents objectius:

1. Visibilitat, que coneguin la marca (client potencial), a curt termini.
2. Vendes, que confiïn en ella (client convertit), a mig termini.
3. Fidelització, que la recomanin (client fidelitzat), a llarg termini.


Qui és el nostre target?

  • Clients.
  • Professionals.


Com?




On?

A les que ja hi som presents per optimitzar-les:


         Wordpress                 Facebook                    Flickr
      
I a noves per arribar més lluny:

                     




Conclusions:

  • Escoltarem les converses entre usuaris abans de participar.
  • Els objectius sempre s’han de mesurar per saber què estem fent.
  • Hem d’aconseguir conèixer els interessos i necessitats de la nostra audiència, ja que ens permetrà establir un CRM per adaptar-nos i millorar (fidelitzar).
  • Adequarem el missatge a ells per poder connectar i crear valor.
  • Estarem presents en aquelles XS on es troba el nostre públic objectiu.
  • Constantment analitzarem, farem canvis i millorarem:
    • Seguirem fent el que fem bé.
    • Provarem coses noves.
    • Aprendrem del que hem fet malament.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada