dimarts, 4 de desembre de 2012

DECATHLON ESPANYA i MATARÓ



Decathlon és una companyia i cadena francesa de distribució de material esportiu vinculada al grup Oxylane. Ven i distribueix productes al detall als seus hipermercats, que té situats al voltant del món, i a través de la seva web. Es destaca per un fort desenvolupament de les seves marques de distribuïdor.


A part del seu coneixement en cadascuna de les seccions, Decathlon disposa de personal experimentat per atendre els seus clients, oferint així un servei d'atenció al client, professional. A més, la companyia també disposa de serveis com tallers de reparaciópersonalització de productesfinançament a les compres.

Què fan?
Com hem esmentat, Decathlon ven i fabrica infinitat de productes dirigits a un públic especial, és a dir, fracciona el seu negoci en tots i cada un dels esports per satisfer al client de la forma més completa i amb la millor atenció.

On ho fan?
A través dels seus punts de venda, repartits per tot el món, a través del web (www.decathlon.es), i recentment, a través d'una aplicació per a smartphones android i iPhone.

També estan a diferents xarxes socials, on fan diverses promocions i publicitat dels diferents productes i esdeveniments que succeeixen a les botigues. Algunes de les xarxes socials on és present Decathlon, són:
- Twitter (Bidireccional)
- Facebook (Bidireccional)
- Youtube (Unidireccional)
- Tuenti (Bidireccional)
- Pinterest (Unidireccional)
- Followgram (Unidireccional)

A més de servir per a mostrar productes i esdeveniments, també serveixen per a interactuar amb el client (sobretot s'usa per a aquesta finalitat les xarxes de Facebook, Tuenti i Twitter). Específicament i per a interactuar amb clients, col·laboradors de la empresa i amb treballadors, s'utilitza Google Apps i un ERP, anomenat Stores, que va relacionat amb les opinions que s'introdueixin a través de la pàgina web de Decathlon.
Amb aquestes xarxes socials es facilita el feedback amb els seguidors i clients.

Com ho fan?
A través de publicacions, on el contingut és molt variat. Normalment s'anuncien promocions que estàn "in-situ" a les diferents botigues del territori. També s'informa de tecnicitats de productes, idees per a fer regals i, com es fa habitualment, per a contestar comentaris dels clients que tinguis dubtes, idees o queixes en el dia a dia. 
Això a nivell estatal, perquè pel que fa a les botigues, moltes vegades comparteixen aquestes "estats o publicacions" de Decathlon Espanya a la xarxa, a més de publicar fotos d'esdeveniments (DecaBike, Semana del Deporte, etc.) i contestar als diferents comentaris dels seus seguidors.

Quan ho fan?
Diàriament, a través del personal encarregat de les xarxes socials de cada botiga. Es realitzen les publicacions i es contesten a comentaris i preguntes amb un rati de temps de 24 hores com a màxim.

Qui ho fa?
Actualment, no disposa de Community Manager que respongui i publiqui tota la matèria en xarxes socials, sinó que es missiona una persona dins de la empresa (és a dir, cada botiga) perquè contesti els comentaris i publiqui fotos, promocions i tecnicitats dels productes.
La figura del Community Manager dins d'aquesta empresa s'enfoca més en l'àmbit nacional, ja que ell decideix la estratègia de SM a seguir i la transmet a totes les botigues del territori perquè l'apliquin i realitzin les tasques de manteniment de les diferents xarxes socials diariament.

BENCHMARK


Intersport utilitza les xarxes socials, per a publicitar els seus productes i les seves marques i també publica articles d’interès relacionats amb el món de l’esport i l’actualitat esportiva. Està present a diferents xarxes socials, entre d'elles:

També disposa de web i blog temàtic d'esport, on els clients i seguidors poden expressar la seva opinió.

La pròpia empresa es descriu d'aquesta manera a la seva pàgina oficial de Facebook:


" Con una presencia predominante en Europa y Canadá, y con más de 5000 tiendas, el grupo Intersport es líder en mundial como cadena de deportes.En Intersport somos unos apasionados del deporte, tanto de la práctica deportiva como de la
búsqueda del mejor material disponible en el mercado. Y todo para qué disfrutes al máximo del deporte, nosotros te acompañamos en el camino bien seas principiante o profesional. Somos expertos en deporte. Los dependientes de nuestros establecimientos especializados te ofrecerán el mejor consejo profesional y la orientación necesaria para la práctica de tu deporte favorito."




Décimas utilitza les xarxes socials per a publicar informació d’interès de l’actualitat esportiva i també per a promocionar alguns dels seus productes de la seva botiga on-line. També posteja informació sobre obertures de noves botigues i successos de les mateixes.

La seva activitat en xarxes socials es centra bàsicament a Facebook i Twitter.

OBJECTIUS DE SOCIAL MEDIA


Creiem que existeix una oportunitat substancial amb l’explosió de les xarxes socials i el boom del Running en la societat. Donada la gran quantitat de seguidors i a la vegada practicants d’esport de les diferents pàgines del sector, on hi ha l’absència del contacte “in-situ” amb el client, fora dels punts de venda, pensem que podríem crear una xarxa social.

Aquesta xarxa es faria amb la idea de que els registrats poguessin convocar “quedades” per sortir a córrer amb al finalitat de practicar col·lectivament entrenaments diaris, informant de rutes i plans d’entrenament específics, o per altra banda, la creació d’esdeveniments a nivell més general tals com curses organitzades, gimcanes, o simplement per a compartir qualsevol informació relacionada en tot aquest àmbit.


També es podria promoure la creació d’equips per a curses amb un cert renom, maratons o d’altres, així com proposar un apartat per a buscar patrocinadors d’equips de running o interessos per a començar a assolir els nous reptes de manera col·lectiva amb els membres de la comunitat 2.0.

Per últim, seria interessant que Decathlon apliqués promocions o descomptes, i concursos vía Facebook i Twitter sobre alguns dels seus productes, per fomentar-ne les vendes. A més, un increment de la publicitat dels seus productes en "Fi de temporada", d'aquesta manera, no només incrementaria el volum de vendes sinó que aconseguiria treure's de sobre estoc que costa de treure dels magatzems.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada