dissabte, 1 de desembre del 2012

Centre SPAL Part I



Centre SPAL
És un centre de Salut multidisciplinari orientat a la curació i prevenció dels pacients, mitjançant la medicina natural holística i altres disciplinaries com la rehabilitació mèdica; la traumatologia i cirurgia ortopèdica. Ofereixen tractaments personalitzats i integrals per a cada pacient. Amb 33 anys d’història, SPAL ha esdevingut un centre de referència al Maresme en la seva especialitat.


Els serveis que ofereix són:
- Canvi i millora. Equilibri físic i emocional: Medicina Natural Holística, Medicina Energètica, Homeopatia, Nutriteràpia, Teràpia Gestalt i Coaching, Quantum i Teràpia de Bio-ressonància.
- Energia, Relaxació i Bellesa: Massatges terapèutics, Drenatge Limfàtic, Tractament Photon, LPG (aprimant) i altres tractaments.
-  Rehabilitació i Dolències: Osteopatia, Fisioteràpia i Rehabilitació i sòl Pelvià.
- Desintoxicació, Depuració i Higiene: Hidioteràpia de Còlon amb aigua de mar, Depuració de fetge i ronyó, Teràpies Marines i Ozonoteràpia.

SPAL compta amb una pàgina web feta mitjançant la plataforma Wordpress, en la qual podem veure tots els tipus de tractaments i serveis que ofereix, així com un espai de notícies i un bloc. Està present a Flickr i també a Facebook, malgrat no ha estat mai gestionat d’una manera planificada i contínua. És per aquest motiu, que hem triat aquesta empresa per anar més enllà de la simple presència a la xarxa.


BENCHMARK:

És un centre amb 13 anys d’antiguitat, que tracta d’unir la medicina tradicional i alternativa per a donar a la persona la possibilitat de poder millorar en tots els camps: físic, emocional, mental, espiritual i energètic.

Els serveis que ofereixen són: Medicina Tradicional, Homeopatia, Osteopatia, Flors de Bach, Drenatge Limfàtic, Reflexologia, Fisioteràpia, Quiromassatge, Reiki, Acupuntura, Coaching, Iridiologia, Kinesiología, Feng Shui, Medicina Biològica, Naturopatia, Ataràxia, Chakras, Gemoterapia, Shiatsu, Metamòrfic, Psicologia, Hipnosis Clínica, Psicoteràpia, Neuropsicologia, Teràpia Regressiva, Dietètica, Nutrició, Auriculoterapia, Urologia, Sexologia, Andrologia, Tractaments d’Estètica Natural, Fotodepilació, Fotomodelació, Laserterapia...    

Com podem observar, ambdues empreses ofereixen el mateix conjunt de teràpies i procediments enfocats a millorar la salut i en conseqüència, la qualitat de vida de cada pacient.

Les 5 preguntes:

  • Què fan? Principalment el que fan a les xarxes socials és informar de manera unidireccional sobre les diferents novetats, ja siguin ofertes, promocions, tractaments i tallers que van duent a terme al seu dia a dia.
  • On ho fan? Estan presents únicament a Facebook, però cal dir que al igual que Centre SPAL, la seva web ha estat construïda mitjançant plataforma bloc, en el seu cas Blogger.
  • Com ho fan? A través de publicacions basades en flyers dissenyats amb cada novetat on expliquen en què basa, quan ho faran i el seu corresponent preu.
  • Quan ho fan? Podríem dir que esporàdicament a mesura que van sorgint aquestes novetats, així com també des de un factor estacional que pot comportar que en un mes no publiquin res o que publiquin setmanalment.
  • Qui ho fa? Està clar que no tenen Community Manger i podem intuir que ho actualitza la seva administrativa que posteriorment a publicar el flyer, deixa un petit post des del seu perfil personal.




Objectius: 

A curt termini, la nostra estratègia està enfocada en centrar-nos en potenciar la presència que té l’empresa a Facebook, a partir de l’establiment d’uns objectius clars: en primer lloc, volem generar trànsit a la pàgina, aconseguint més visites i establir millors relacions amb els nostres clients actuals i potencials, com a mitjà d’atenció al client. D’aquesta manera crearem una identitat digital i una reputació que ens permetrà reforçar la marca i esperem que tot això comporti un augment de les vendes.

El nostre ús de Facebook, servirà com a canal per oferir un servei més eficient i millorar els processos, mitjançant per exemple la creació d’un widget que utilitzarem com a agenda per tal d’omplir aquelles hores que estiguin lliures. D’aquesta manera el client no hagi de trucar expressament per concertar l’hora de visita, fet que comporta un temps i una persona al darrere que ho gestioni. Així mateix pretenem educar al client i servir-li de lloc de consulta on crearem tot una sèrie de continguts actualitzats periòdicament, i també com a forma de fòrum on pugui exposar les seves inquietuds i alhora pugui rebre les nostres novetats, així com crear debats o establir diàlegs entre els usuaris.

Finalment, veiem l’oportunitat de crear vincles de partneratges i col·laboracions amb diferents empreses del sector o amb empreses de portals d’ofertes com Offerum que estableixen RSS que ens permetrà arribar al consumidor d’una altra manera. Així com també crear o formar part d’algunes apps que es dediquen a gestionar les diferents promocions i ofertes.

Aquest seria el nostre primer gran pas, que el seguiria la gestió del bloc per tal de crear continguts amb l’objectiu de millorar el posicionament a cercadors i esdevenir una eina de consulta sobre els nostres serveis i aquelles novetats que vagin sorgint, en forma de posts o articles. Aquesta però, seria una estratègia de cara a mig termini.




Arnau Morató i Esther Sánchez 

2 comentaris: