dilluns, 15 d’octubre de 2012


Aquest cas comença quan el músic de country Dave Carroll viatja a Nebraska amb la compania United Airlines. En arribar al seu destí Carroll es va sorprendre en veure que les seves guitarres havien estat llançades. En constatar el maltractament als seus guitarres Dave Carroll va fer el que qualsevol faria, presento diverses queixes i va demanar una compensació a United Airlines. Després d'enviar desenes de correus quejandose del viscut la compania no va respondre i li va fer entreveure que no rebria res a canvi del maltractament a les seves guitarres. Amb això, Dave Carroll va decidir escriure una cançó sobre el tema, fer un vídeo amb ella i pujar-lo a youtube com a mètode de denúncia i de protesta pels fets viscuts.
La intenció de Carroll era divulgar al món sencer la història viscuda amb la compania i intentar ser vist pel màxim de persones arreu del món. Tanmateix Dave Carroll no s'imaginava l'impacte que tindria el seu vídeo. En uns mesos el vídeo va rebre 4 milions de visites i actualment el vídeo té més de 20 milions d'entrades a google.




Tambe podem parlar de un altre cas com el de Kit Kat de orangutan, en el que Greenpeace treu un vídeo criticant no el producte sinó a l'empresa, per treballar amb oli de palma. Nestlé no estava preparada per a una crisi d'aquest calibre. Va ajudar a fer créixer el problema, tractant de retirar el vídeo a Youtube, va aixecar moltes crítiques per això, de manera que es va ampliar a blocs.
Per tant, no n'hi ha prou amb tenir una bona marca, cal gestionar una bona corporació. I cal estar preparats per a possibles crisi de comunicació.



Conclusió
Amb aquest cas podem veure el gran impacte que pot arribar a tenir internet actualment.
Internet i les xarxes socials permeten amb el cas de la companyia United Airlines sigui vista al món com una companyia que s'ha guanyat mala reputació i opinió, gràcies a Dave Carrol.
Gràcies a internet ia les xarxes socials avui en dia es pot denunciar qualsevol cosa de forma gratuïta i poder ser vista per alquel que vulgui, i d'aquesta manera donar dolenta o bona reputació a una companyia. Al contrari, hi ha companyies capaços d'adaptar-se als nous temps i manejar correctament a un prosumer descontentament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada