dimarts, 16 d’octubre de 2012

Campanya de viralitat èxitosa; El cas Old Spice

El cas united es un clar exemple de viralitat que afecta de manera negativa a una empresa, per això, avui volia introduir-vos un cas de viralitat positiva, el cas Old Spice, una prominent marca americana de productes de neteja personal masculina, que forma part de la multinacional Procter and Gamble. Aquesta acció publicitaria va ser realitzada per l'agencia Widen + Kennedy, i va suposar un èxit rotund, tant en viralitat, com en les ventes, que es el més important.




La campanya va començar amb un espot televisiu, que més tard es va traslladar a la web, on l'actor que protagonitzava l'anunci, Isaiah Mustafa, responia als comentaris que transmetia la gent a traves de Facebook i Twitter a través de la creació de més vídeos. Es van arribar a realitzar centenars, amb els que van arribar a milions de persones d'arreu del món.

24 hores més tard de llançar el primer vídeo a YouTube va tenir 6.7 milions de visites, arribant als 23 milions un cop passades 36 hores del llançament, estant avui  en poc més de 43 milions de visites. Actualment segueixen publicant vídeos de noves campanyes al seu canal, que té un total de 306 milions de reproduccions dels seus vídeos.


 
Espot televisiu de Old Spice

Segons la consultora Neilsen, les ventes d'aquest producte es van incrementar en un 55% els tres mesos següents de la creació de la campanya.

Virals populars, primeres 24h

El gràfic anterior ens mostra la repercussió de 4 virals en les seves 24 hores. Es pot veure que el viral d'Old Spice es el que més visites té, seguit del discurs d'Obama quan va ser escollit president dels Estats Units amb quasi 5 milions de visites, el vídeo de l'expresident Bush esquivant una sabata es va veure quasi 4.5 milions de vegades en les primeres 24 hores. L'ultim d'aquest gràfic es el vídeo de Susan Boyle quan va saltar a la fama cantant "I Dreamed a Dream", aconseguint 3 milions de visites en 24 hores.


Com a conclusió cal dir que aquesta campanya publicitaria ha estat considerada com a brillant per la majoria dels experts en màrqueting. No sempre les campanyes virals han de ser sobre algun fet popular que fa gràcia o es d'interès públic, com poden ser els casos del vídeo on Bush esquiva una sabata o el discurs d'Obama. Aquest es el cas on una empresa per a completar una campanya de publicitat ha utilitzat més d'un canal a l'hora i ha fet que moltíssima gent es sentis identificada i per tant tornés el feedback a l'empresa.



Fonts de consulta:

http://promineostudios.com/everybody-wants-to-smell-like-old-spice-viral-campaigns-that-rocks/
http://alt1040.com/2010/07/la-campana-old-spice-ha-sido-un-exito
http://www.carladelgado.net/como-hacer-marketing-a-tiempo-real-caso-old-spice/


1 comentari:

  1. Hola Marc,

    M’ha semblat interessant el teu post ja que la majoria de cosmètics son anunciats per dones.
    “Old Spice” ha aconseguit èxit publicitari perquè l’anunci es impactant i aprofita els recursos que ofereix un personatge important

    La publicitat pot determinar l'èxit o el fracàs de qualsevol producte, de manera que la necessitat de ser original a l'hora de realitzar una connexió amb els potencials clients es vital.

    El que trobo es que si ja existia publicitat enganyosa a la televisió ara encara n’hi haurà més ja que Internet es molt mes extens i per tant serà mes complicat controlar els anuncis i com aquests influeixen.
    A més, també trobo que cal fer un us mesurat de personatges “famosos” quan es tracta de patrocinar anuncis ja que si al final cada anunci es interpretat per un famós, cada vegada perdran mes viralitat.

    Salutacions
    Iris

    ResponElimina