dimarts, 16 d’octubre de 2012

Fenomen Gangman style

Em trobo que per sort encara ningú ha parlat del cas més potent de viralitat en quant a quantitat de visites per temps, i més "Me gusta" en Youtube (més de 4 milions), Gangman style. Si hi ha un cas clar de viralitat és aquest, amb 476 milions de visites és una cançó d'un home peculiar que parla d'un col·loquialisme de l'idioma coreà que fa referència a un estil de vida luxós en Gangnam, un districte de Seül. El vídeo musical mostra a Psy ballant en diversos llocs de Gangnam. La cançó tracta sobre la núvia perfecta que sap quan ser refinada i quan ser salvatge.


El clip, d'aquesta manera, figura actualment en el novè lloc del rànquing dels vídeos més vists en la història de YouTube. Famós per haver estès l'anomenat "ball del cavall", Psy de 34 anys i amb sis discos publicats manté el seu "Gangnam Style" en el segon posat de la llista d'èxits Billboard Hot 100 d'EUA, alguna cosa mai vist anteriorment per a una cançó sud-coreana.


L'èxit global del tema sud-coreà Gangnam Style de PSY, que acaba de fer-se amb el rècord Guiness al vídeo més popular de Youtube i amb el número 2 en vendes en singles a EUA, sembla confirmar l'auge planetari del cantant de pop asiàtic.

Fa dos dijous, el raper es va presentar en un esdeveniment massiu gratuït enfront de l'Ajuntament de Seül, on va congregar a més de 80 mil assistents, els qui van presenciar la interpretació de l'himne nacional, a més del famós tema que ja és considerat com un estàndard coreà en les llistes musicals de popularitat de tot el món, això ens mostra com de viral pot ser no només per internet sinó també físicament.

Amb tot l'èxit obtingut, no podem dubtar que li hagi pogut sortir millor, els increïbles ingressos rebuts amb vendes del single i per publicitat a Youtube (mirat a Socialblade.com)

Podeu trobar centenars de parodies publicades a internet sobre aquest fenomen i famosos que l'imiten, per exemple
el ex CEO de Google, Eric Schmidt s'uneix al ball.

Us deixo una petita imatge que m'ha fet gràcia per si algú s'anima aprendre a ballar-ho bé!

















Fonts:
- http://www.20minutos.es/noticia/1595393/0/gangnam-style-videoclip/record-guinness/youtube/
- http://music.ninemsn.com.au/blog.aspx?blogentryid=1037748&showcomments=true
- http://www.universalmusicmagazine.com/psy-el-fenomeno-de-la-musica-coreana-presenta-gangnam-style/

- http://www.americatv.com.pe/portal/noticias/internacionales/google-se-une-al-fen-meno-del-gangnam-style-hasta-los-jefes-bailan-2012
- http://wwww.socialblade.com
- http://www.youtube.com/user/officialpsy?feature=watch

Oppa gangnam style per a tothom!


4 comentaris:

  1. Me parece perfecto el enfoque que has hecho con el tema y además muy actual. Con una explicación inicial para posteriormente indicar lo que puede arrastras a la multitud con una sola canción y lo que se le puede influenciar con solo asistir a un acto. Has comentado que ha sido parodiado muchas veces, yo creo que es importante sobretodo destacar el que ha hecho último el programa Polonia porque nos coge de cerca. Yo me encontré que en poco tiempo todo el mundo cercano a mí lo había visto, esto claramente es otro gran caso importante de influencia.

    Lo podéis ver en este link:
    http://www.youtube.com/watch?v=TCVDvndI0i4

    ResponElimina
  2. David,

    Un cas d’èxit a internet i a la seva difusió és la de “Cálico Electrónico”.

    Aquest peculiar personatge va ser en el seu inici, una creació per a una pàgina web, exactament un personatge d’una campanya de màrqueting.

    El ressó que va generar, sobretot a Espanya, aquest fenomen va fer que superés amb escreix totes les previsions realitzades, fins al punt que Cálico guanyes per si sol un espai dedicat només a ell.

    Així doncs, del plantejament d’una tímida i modesta campanya de màrqueting va acabar sorgint un personatge flash protagonista d’una seria gratuïta a internet, a més de tot el merchandising que aquesta té.

    Victor C.

    Fonts:

    http://www.ionlitio.com/el-origen-de-calico-electronico/
    http://www.calicoelectronico.es/tienda/index.php
    http://es.wikipedia.org/wiki/C%C3%A1lico_Electr%C3%B3nico

    ResponElimina
  3. Hola David,
    Crec que has encertat de ple amb un clar exemple de viralitat. Poc s'ha de dir sobre el fort i ràpid impacte que aquest vídeo ha provocat a les xarxes. Ja són mes de 532 milions de reproduccions...
    Tot i això, m'agradaria fer una reflexió sobre les conseqüències que recauen sobre el o els protagonistes d'aquest tipus de vídeos. Aquests personatges obtenen una fama inesperada i d'una forma molt ràpida, de cop i volta són el centre d'atenció de les xarxes, i la vida els hi canvia per complet. Molts poder ser exemples d'èxit a traves de les xarxes socials o de la viralitat que han obtingut vídeos seus, però també podem veure exemples de persones que el poder que han obtingut els seus vídeos a la xarxa han acabat destroçant emocionalment al protagonista.

    Àngel Ferreras

    ResponElimina