dimarts, 16 d’octubre del 2012

PROSSUMIDORS



Avui per avui, internet i les plataformes virtuals són un món infinit d’informació. Ja no val allò de dir: “Ho desconec”, “No ho sabia”, “No ser on ho puc trobar”,...
La web 2.0 ha canviat la percepció de totes aquestes “excuses”, posant a l’abast tota la informació necessària per a poder fer, inventar, crear i fins i tot, innovar en qualsevol dels àmbits d’una trajectòria professional, i perquè no, d’una vida pròpia.
La revolució internauta posa a la nostra disposició tota aquella informació que qualsevol busca, i és més, ja no només per qui la busca, sinó per qui la vulgui compartir. Un munt d’eines, com ara blogs, vídeos, pàgines personals, ... estan a disposició de qualsevol usuari que vulgui engreixar la xarxa amb més i més informació.
“La Web 2.0 se refiere a una nueva generación de Webs basadas en la creación de páginas Web donde los contenidos son compartidos y producidos por los propios usuarios del portal.”

A partir d’aquest moment, quan algú a més de consumir la informació i el material, és capaç de crear-lo, modificar-lo i enriquir-lo passa a ser PROSSUMIDOR.
El PROSSUMIDOR neix de la relació entre “productor-consumidor”, aquell que consumeix i produeix informació, saviesa i conceptes.
“El término lo acuñó en 1980 el escritor estadounidense Alvin Toffler en su libro The Third Wave (La tercera ola) y sintetiza en un mismo término las palabras ‘consumidor’  y ‘productor’.”

Així doncs, si fem una reflexió sobre totes les eines de les que disposem per a compartir informació, i analitzem l’ús que en fem d’elles, podríem definir-nos com a PROSSUMIDORS. I es que, qui no ha compartit mai una experiència, un fet o simplement a comentat una notícia?
Si exportem aquests fets al món empresarial, podem dir que les empreses amb un gran valor afegit per el seu tracte al consumidor final i per els seus serveis d’atenció al client, agraeixen d’allò més aquesta nova revolució social.
Gràcies aquestes noves tendències tecnològiques, les empreses es mantenen informades de la informació més valuosa que les fa créixer, les manté i en algun casos les destrueix.
Per tant, per concloure cito els següents paràgrafs que he trobat a diferents blogs:
“tener un gran poder conlleva una gran responsabilidad y debemos ser conscientes de la influencia que pueden llegar a tener nuestros contenidos y comentarios. No obstante, este conocimiento no debe impedirnos disfrutar de la oportunidad de participar que nos ofrece la web 2.0.
Aprovechadlo porque por primera vez, se nos escucha.”
“lo que producimos no lo producimos para esclavizarnos, si no para hacernos más libres.”

Fonts:
·         http://just-communication.blogspot.com.es/2012/01/prosumer.html
·         http://eldoug.blogspot.com.es/2010/03/que-significa-el-termino-20.html
·         http://queaprendemoshoy.com/%C2%BFque-son-los-prosumidores/
·         http://www.ilvem.com/shop/otraspaginas.asp?paginanp=492&t=prosumidor.htm
·         http://homes.ourproject.org/~vjrj/blog/2005/08/31/amarok-y-publicidad-un-ejemplo-de-prosumidores/

1 comentari:

  1. Hola víctor
    He leído tu post y estoy de acuerdo con lo que expones en este blog. Los consumidores han pasado de ser usuarios pasivos a usuarios activos gacias a la web 2. Este cambio se da gracias a la posibilidad que tienen ahora estos usuarios en crear, compartir e intercambiar información. Estos nuevos consumidores son los nuevos prossumers.
    Las compañías tienen que ser más conscientes de que sus consumidores tienen más poder y más herramientas para cambiar la reputación de sus marcas. Como tu bien dices las empresas agradecen esta nueva revolución digital ya que pueden tener mucha más información ya sea para bien como para mal de sus servicios o productos y pueden corregirlo.
    El caso de united o cualquier otro caso como han comentado nuestros compañeros son ejemplos de como con un sólo click se pueden expandir las quejas o no quejas de una empresa a la red. El ejemplo son los vídeos virales.
    Para concluir me ha faltado en tu pots alguna opinión al respecto sobre la relación de los prossumers con estos vídeos virales o simplenente un ejemplo. Podrías ampliar tu post con alguna i formación al respecto.
    Gracias
    Jennifer

    ResponElimina