dimecres, 17 d’octubre de 2012

"Bienvenido a la república independiente de tu casa"


Una crítica d’un sol consumidor a Internet pot perjudicar immediatament a qualsevol empresa, el cas United Airlines és un clar exemple. La història de la guitarra trencada d’en David Carrol es va expandir per tot el món, sent un èxit en les xarxes socials, amb milions de visites en pocs dies. La crítica d’un client descontent es va convertir en la pitjor publicitat per a l’empresa, que tampoc va saber gestionar i controlar la viralitat d’Internet.

Avui us exposo un altre cas de mala gestió, en aquest cas, la viralitat dels bloggers. Un home descontent amb l’empresa Ikea va publicar una mala crítica en un bloc. Com sabem, Ikea és barat, tenen mobles curiosos, els montes tu i te’ls emportes al moment. Us poso en situació: Una parella va a compra a Ikea a primera hora del matí, una de tantes botigues clòniques idèntiques que hi ha repartides estratègicament pel planeta. Acaben de fer la compra i arriben a les caixes, normalment hi ha unes 20 o 25 caixeres per a cobrar als clients, però,  aquell matí nomes hi havia 2 caixes obertes, i en elles hi havia unes 20 persones. La parella se n’adona de que a la entrada hi ha un gran cartell publicitari que diu “ En Ikea comprar es estupendo y súper cómodo porque si en la cola hay más de tres personas delante de tí al momento te abren otra caja para que no tengas que esperar.” 





De tal manera, que es dirigeixen a una caixera per preguntar si obririen una altra caixa. Després de parlar amb més de 4 treballadors senyalant la publicitat que fan, es dirigeixen a l’encarregada que els hi respon que en 10 minuts obriran, quan entri el torn següent. Passen més de 10 minuts i no obren cap altra caixa, es tornen a dirigir a l’encarregada i els contesta que aquella publicitat és del catàleg de l’any passat... La parella contesta que no ho han llegit a cap catàleg, si no, en l’enorme cartell que hi ha al entrar a la botiga i doncs, és en aquell moment quan l’encarregada va a comprovar si està el cartell. Després de 15 minuts esperant obren una altra caixa, paguen i marxen de la botiga, l’encarregada encara estaria comprovant el cartell, ja que no torna.
Sin esperas: si al pagar tienes más de 3 clientes delante, inmediatamente abrimos más cajas(*)
(*) y si no podemos cumplirlo, te regalamos un perrito caliente y un refresco en nuestro bar.

Ikea va cometre l’error de no donar-li la importància que requeria la crítica, sense assabentar-se que es tractava d’un dels blogs més llegits d’Espanya i qualsevol cosa que mencionin es posiciona. Resulta que si cerqueu en el google “Ikea” surt “Ikea engaña a sus clientes” en 5ª o 6ª posició. Segons fonts, la mala reputació que dona Ikea, té uns costos anuals incalculables. 


Fonts consultades:



1 comentari:

  1. Aquest cas a Ikea és un clar exemple del que passa a moltes botigues en les que en algun cartell anuncien que si hi ha molta cua obren una altre caixa. Això mateix em va passar fa poc en una coneguda cadena de supermercats que proclama el mateix que el cartell d'Ikea, però el que esta clar es que una persona sense el poder d'aquells bloggers no pot fer molt per a combatre-ho, com a molt pot deixar d'anar a comprar, però no pots fer molt més. El que esta clar es que si no poden complir les seves promeses, que no prometin res.

    ResponElimina